Reklama

Dyskusja o działalności kancelarii odszkodowawczych

Trwa debata, czy uregulować działalność tych, którzy wspierają poszkodowanych w kontaktach z ubezpieczycielem

Publikacja: 19.04.2012 09:04

Dyskusja o działalności kancelarii odszkodowawczych

Foto: www.sxc.hu

O problemach wynikających z rozwijającego się rynku pośrednictwa w uzyskiwaniu odszkodowań z zakładów ubezpieczeń dyskutowano wczoraj w redakcji „Radcy Prawnego" (miesięcznik samorządu radcowskiego).

– Kwestie funkcjonowania kancelarii odszkodowawczych powinny być uregulowane dla bezpieczeństwa osób, które korzystają z ich pomocy – mówiła Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych.

Przedstawiciele kancelarii odszkodowawczych obecni na debacie mieli podzielone opinie na ten temat. Zdaniem Bartłomieja Krupy, prezesa Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych, rozsądne uregulowanie mogłoby spowodować, że funkcjonowanie kancelarii przestałoby budzić tak wiele emocji.

Kancelarie odszkodowawcze przekonują, że złe opinie na ich temat to mity

Jednakże inni przedstawiciele rynku podkreślali, że przy tendencji do deregulacji zawodów dyskusyjne jest proponowanie przepisów regulujących ich działanie.

Reklama
Reklama

Uczestnicy debaty podkreślali, że w ostatnich latach zwiększa się liczba pośredników w uzyskiwaniu odszkodowań.

Wiceprezes Krajowej Rady Radców Prawnych Dariusz Sałajewski podkreślał, że kwestie te budzą dużo emocji w mediach. Przypomniał artykuł w „Polityce" pod znamiennym tytułem „Kancelarie odszkodowawcze – łowcy nieszczęść". Wątpliwości mediów budzą m.in. sposób pozyskiwania klientów, np. namawianie do podpisania umowy tuż po tragedii czy też wysokość wynagrodzenia, które ma sięgać nawet 50 proc. odszkodowania.

Zdaniem przedstawicieli tych kancelarii takie wynagrodzenia to przeszłość i rynek już je uregulował na niższym poziomie. Podkreślali oni także, że negatywne opinie dotyczące kancelarii odszkodowawczych wynikają z daleko idących uogólnień.

Zwracano uwagę, że radcowie i adwokaci coraz ściślej współpracują z kancelariami, czasem nawet w nich pracują. Na tym tle pojawiają się wątpliwości etyczne. Normy dotyczące zakazu reklamy, czy też  uzależnianie wynagrodzenia wyłącznie od sumy wywalczonej dla klienta nie obowiązują bowiem kancelarii odszkodowawczych.

O problemach wynikających z rozwijającego się rynku pośrednictwa w uzyskiwaniu odszkodowań z zakładów ubezpieczeń dyskutowano wczoraj w redakcji „Radcy Prawnego" (miesięcznik samorządu radcowskiego).

– Kwestie funkcjonowania kancelarii odszkodowawczych powinny być uregulowane dla bezpieczeństwa osób, które korzystają z ich pomocy – mówiła Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Konsumenci
Zawieszenie obowiązku spłaty rat z mocy prawa nie zawsze korzystne dla konsumenta
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama