O problemach wynikających z rozwijającego się rynku pośrednictwa w uzyskiwaniu odszkodowań z zakładów ubezpieczeń dyskutowano wczoraj w redakcji „Radcy Prawnego" (miesięcznik samorządu radcowskiego).
– Kwestie funkcjonowania kancelarii odszkodowawczych powinny być uregulowane dla bezpieczeństwa osób, które korzystają z ich pomocy – mówiła Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych.
Przedstawiciele kancelarii odszkodowawczych obecni na debacie mieli podzielone opinie na ten temat. Zdaniem Bartłomieja Krupy, prezesa Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych, rozsądne uregulowanie mogłoby spowodować, że funkcjonowanie kancelarii przestałoby budzić tak wiele emocji.
Kancelarie odszkodowawcze przekonują, że złe opinie na ich temat to mity
Jednakże inni przedstawiciele rynku podkreślali, że przy tendencji do deregulacji zawodów dyskusyjne jest proponowanie przepisów regulujących ich działanie.