Produkcja, inżynieria, TSL (transport i logistyka) oraz budownictwo przyczyniły się do styczniowego wzrostu liczby ofert pracy opublikowanych w internecie w porównaniu z ostatnim miesiącem zeszłego roku – wynika z danych agencji zatrudnienia Adecco Group i firmy Job Market Insights, którą „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.
Jak zaznacza Katarzyna Zimińska, menedżer w Adecco Group, w styczniu tego roku, po raz pierwszy od lata 2022 r., liczba nowych ogłoszeń o pracy opublikowanych w internecie wzrosła w ujęciu miesięcznym. Sięgnęła prawie 268,3 tys., czyli niemal o 20 tys. więcej niż w grudniu. Jednak już w ujęciu rocznym, w porównaniu ze styczniem 2022 r., gdy w wielu branżach nasilała się gorączka rekrutacyjna, ogłoszeń o pracy było w zeszłym miesiącu o ponad 124 tys. mniej.
Więcej wakatów
Ten trend widać także w urzędach pracy i na największych polskich portalach rekrutacyjnych. Jak dowodzi udostępniony „Rzeczpospolitej” najnowszy raport firm Grant Thornton i Element, w styczniu br. na 50 czołowych portalach pracy pojawiło się 255,3 tys. ofert, o 3 proc. więcej niż miesiąc wcześniej, lecz prawie o 17 proc. mniej niż na początku zeszłego roku.
Czytaj więcej
Platforma, której popularność eksplodowała podczas pandemii, zapowiedziała zwolnienie ok 1,3 tys. pracowników, czyli 15 proc. zatrudnionych.