Reklama

Bez inwestycji w reskilling firmy będą tracić konkurencyjność

Polscy pracownicy znacznie częściej niż pracodawcy dostrzegają już potrzebę podwyższania kompetencji i zdobywania nowych umiejętności. Na razie wiele osób robi to w wolnym czasie i na własny koszt.

Publikacja: 06.02.2023 03:00

Bez inwestycji w reskilling firmy będą tracić konkurencyjność

Foto: Adobe Stock

56 proc. szefów polskich firm uczestniczących w tegorocznej edycji raportu PwC CEO Survey wskazało, że wśród planowanych inwestycji na 2023 r. mają podnoszenie kompetencji pracowników w kluczowych obszarach. To niemało, ale sporo poniżej 65 proc. średniej dla całej Europy Środkowo-Wschodniej, nie wspominając o globalnej średniej z badania PwC, które objęło 4,4 tys. prezesów i dyrektorów generalnych dużych firm ze 105 krajów świata.

Aż 72 proc. z nich będzie w tym roku inwestować w podnoszenie kompetencji pracowników, czyli w upskilling, który często wiąże się z reskillingiem, czyli przekwalifikowaniem. Jest to coraz częściej niezbędne w związku z automatyzacją procesów i systemów (planowaną w tym roku przez 76 proc. szefów na świecie) i zwiększonym wykorzystaniem zaawansowanych technologii (w tym AI), w co będzie inwestować 69 proc. badanych firm. W tej sytuacji upskilling nie jest dobrą wolą, lecz koniecznością.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama