Jak potwierdzić saldo inwentaryzowanych należności przy rozrachunkach z kontrahentami

Wiele jednostek zastanawia się, czy w dobie powszechnej elektronizacji oraz w aktualnym stanie epidemii, można tradycyjną „papierową" metodę potwierdzenia salda zastąpić wysłaniem prośby o potwierdzenie e-mailem.

Publikacja: 19.01.2021 17:30

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Obowiązkiem każdej jednostki prowadzącej księgi rachunkowe jest przeprowadzenie na koniec roku obrotowego inwentaryzacji wszystkich składników aktywów i pasywów. Ustawa o rachunkowości wskazuje metody i terminy inwentaryzacji poszczególnych grup, w tym obowiązek inwentaryzowania rozrachunków z kontrahentami.

W ustawie jednak nie znajdziemy szczegółów o charakterze technicznym i organizacyjnym, a forma ich przeprowadzenia powinna wynikać ze szczegółowej instrukcji inwentaryzacyjnej każdej jednostki.

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP