Niedługo po ogłoszeniu wyników zarząd powiatu uchwałą unieważnił całą procedurę. Jako podstawę prawną wskazał rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz ustawę o systemie oświaty.
Zwrócił uwagę na nieprawidłowości w pracy komisji konkursowej, polegające na nieuwzględnieniu informacji przekazanych przez starostę o nieprawidłowościach w zarządzaniu nieruchomościami powiatu, przez kandydatkę w czasie jej pracy w szkolnym schronisku młodzieżowym, a także na nieodnotowaniu w protokole przez komisję, uczestnictwa starosty w posiedzeniu i przekazaniu przez niego ważnych informacjach dotyczących malwersacji.
Zarząd zakwestionował również brak informacji o zakończeniu obrad komisji i przedstawienia dokumentacji staroście, niezwłocznie po zakończeniu obrad. W uzasadnieniu uchwały najbardziej jednak podkreślano utratę zaufania do kandydatki, w związku z szeregiem nieprawidłowości, jakich dopuściła się jeszcze w czasie pracy, w szkolnym schronisku młodzieżowym.
Sprawą unieważnienia konkursu zainteresował się wojewoda, który wiosną 2013 roku złożył skargę na uchwałę zarządu powiatu do krakowskiego sądu administracyjnego. Urzędnik zażądał unieważnienia rozstrzygnięcia, gdyż jego zdaniem naruszało powołane w sprawie przepisy oświatowe oraz obowiązujący porządek prawny. Dodał, że w sprawie nie zachodziła żadna z przesłanek unieważnienia konkursu, a nieprawidłowości, o których mowa w przepisach unieważniających konkurs, muszą wynikać z naruszenia procedury konkursowej - czego nie potwierdza ani protokół postępowania konkursowego, ani też inne okoliczności sprawy.
Wojewoda wyjaśnił, że czynności faktyczne, polegające na obowiązku poinformowania organu prowadzącego o wynikach konkursu i przedłożenia dokumentacji postępowania konkursowego organowi prowadzącemu, dokonywane są już po przeprowadzeniu konkursu i zakończeniu obrad komisji, a więc nie są bezpośrednio związane z procesem wyboru i nie mają wpływu na ważność konkursu.