[srodtytul]Skąd to rozstrzygnięcie[/srodtytul]
WSA stwierdził, że skarga jest zasadna.
Przypomniał, że zgodnie z ordynacją podatkową minister właściwy do spraw finansów publicznych na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).
Interpretacja zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. W razie negatywnej oceny stanowiska wnioskodawcy interpretacja indywidualna zawiera wskazanie prawidłowego stanowiska wraz z uzasadnieniem prawnym.
Zdaniem WSA wnioskodawca, zadając pytanie, czy ryczałt należny kuratorowi społecznemu korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust.1 pkt 17 ustawy o PIT, określił zakres interpretacji. Wspomniany przepis mówi, że wolne od podatku dochodowego są diety oraz kwoty stanowiące zwrot kosztów otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich – do wysokości nieprzekraczającej miesięcznie 2280zł.
Organ swoje stanowisko oparł jedynie na stwierdzeniu, że ryczałt, przyznawany kuratorowi społecznemu na mocy art. 91 ustawy o kuratorach sądowych nie jest kwotą z tytułu zwrotu kosztów. Nie przedstawił argumentów, które świadczyłyby o charakterze tego świadczenia (ryczałt) jako wynagrodzenia, do którego nie stosuje się zwolnienia z art. 21 ust.1 pkt 17 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?n=1&id=346580]ustawy o PIT[/link].