[b]Sąd Najwyższy w podjętej w piątek precedensowej uchwale (sygnatura akt III CZP 79/10)[/b] potwierdził, że odszkodowanie należy się także za szkodę niemajątkową w postaci tzw. zmarnowanego urlopu.
Z poczuciem zmarnowanego urlopu wraca co roku wielu klientów biur podróży.
– Turystyka to szczególny rodzaj działalności – mówi Stanisław Piśko, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki. - Dochodzi w niej do konfrontacji obietnic biura z marzeniami klientów. Łatwo mogą się one rozminąć.
W sprawie, której dotyczy uchwała Sądu Najwyższego, rozbieżności okazały się wręcz drastyczne.
Anna M. i Szymon S. wykupili tygodniowy pobyt w Sharm el Sheikh w Egipcie. Zgodnie z umową mieli mieszkać w czterogwiazdkowym hotelu Palmyra Resort, w pokoju dwuosobowym z pełnym wyżywieniem. Umowa gwarantowała opiekę polskojęzycznego rezydenta.