Grupa Gremi zmierza w kierunku multimediów

Grupa Gremi Media stawia na rozwój nowych kanałów komunikacji z odbiorcami treści. Wydawca „Parkietu" i „Rzeczpospolitej" wzmacnia pozycję w segmencie e-wydań oraz zwiększa ekspozycję w zakresie treści wideo i oferty online.

Aktualizacja: 20.06.2016 07:01 Publikacja: 19.06.2016 20:47

Kontrolowana przez giełdowe KCI Gremi Media sp. z o.o. jest większościowym udziałowcem GBC – wydawcy m.in. „Parkietu" i „Rzeczpospolitej", a także podmiotów zajmujących się dystrybucją treści elektronicznych, organizowaniem konferencji i szkoleń oraz oferujących usługi PR.

Miniony rok okazał się dla całej grupy bardzo dobry, zarówno pod względem poziomu i dynamiki przychodów, jak i wyniku operacyjnego. Przychody wyniosły 112 mln zł, czyli o 8 proc. więcej niż w 2014 r.

E-wydania górą

– Wysoka dynamika przychodów to efekt rozwoju nowych linii biznesowych, który nałożony na efekty zapoczątkowanej w 2014 r. restrukturyzacji kosztów pozwolił na poprawę wyników operacyjnych – mówi Iwona Liszka-Majkowska, wiceprezes Gremi Media. EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja) grupy w ub.r. wyniosła 18,5 mln zł wobec 4,8 mln zł pod kreską rok wcześniej.

– Wyniki za I kwartał wskazują na stabilizowanie się kondycji finansowej grupy. Przychody wyniosły 25,7 mln zł, a EBITDA 1,7 mln zł – mówi Iwona Liszka-Majkowska. – Biorąc pod uwagę sytuację gospodarczo-polityczną, która przełożyła się na wydłużenie procesów decyzyjnych u niektórych klientów, zwłaszcza spółek z udziałem Skarbu Państwa, osiągnięty wynik za I kwartał przekroczył oczekiwania zarządu. Koncentracja grupy na sprzedaży produktów elektronicznych oraz na usługach wysokomarżowych zaczęła przynosić wymierne korzyści – dodaje.

Jak zaznacza, kluczem do dobrych wyników finansowych jest nacisk na budowanie pozycji w segmencie e-wydań oraz zwiększanie ekspozycji w zakresie treści wideo i oferty online. Sprzedaż e-wydań „Rzeczpospolitej" wzrosła w ubiegłym roku o ponad 30 proc., a „Parkietu" o 22 proc. (rynek urósł o 13,7 proc.). „Rzeczpospolita" stała się najczęściej kupowanym dziennikiem w formie cyfrowej w Polsce, „Parkiet" miał z kolei najwyższy udział wśród cyfrowych wydań dzienników w sprzedaży ogółem. W I kwartale 2016 r. trend wzrostowy się utrzymywał.

– Kiedy analizuje się sprzedaż elektroniczną gazet i sposób ich konsumpcji, widać, jak obecność w segmencie e-wydań jest ważnym elementem strategii biznesowego rozwoju, która na nowo definiuje miejsce tytułów grupy na rynku prasy – komentuje Marcin Kowalczyk, head of digital w Gremi Media.

Czas na telewizję

Grupa intensyfikuje działania także w obszarze multimediów. Od kilku miesięcy na stronach internetowych rp.pl i parkiet.com emitowana jest ramówka na żywo programów Rzeczpospolita TV i Parkiet TV. Codzienne pasma obejmują tematykę ekonomiczną, prawną, giełdową i polityczną.

– W 2014 r. materiały wideo były niszową działalnością naszej grupy. Obecnie kontent wideo zajmuje stałe, widoczne miejsce na stronie głównej i podstronach z artykułami. W ciągu roku liczba materiałów wyświetlanych miesięcznie czytelnikom zwiększyła się 14-krotnie. Jesteśmy jedyną polską grupą medialną z unikatową prasą ekonomiczną i biznesową, która ma tak rozbudowaną stałą ramówkę, a co za tym idzie, ma do zaoferowania odbiorcy w formie multimedialnej tak dużą ilość jakościowych, ekskluzywnych, własnych materiałów dziennikarskich każdego dnia – dodaje Kowalczyk.

Przedstawiciele Gremi Media zapowiadają dalsze sukcesywne zwiększanie liczby materiałów wideo, rozwój oferty online i wprowadzanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie.

– Nowy rodzaj prezentowania treści jest nie tylko atrakcyjny z punktu widzenia odbiorców, ale też daje nowe możliwości klientom reklamowym. Grupa od początku 2016 r. proponuje im nowe rozwiązania komercyjne dające szansę jakościowej interakcji nadawcy i odbiorcy komunikacji – zaznacza Liszka-Majkowska.

Uzupełnieniem przekazywanych treści jest rozwój w grupie segmentu związanego z organizowaniem konferencji, eventów i warsztatów.

– Działalność konferencyjno-szkoleniowa doskonale współgra z tworzonymi treściami portfolio medialnego, a także pozwala na generowanie przekazu związanego z problematyką gospodarczą skierowanego do szerokiego spektrum zainteresowanych, od młodych przedsiębiorców zaczynających rozwijać swoje start-upy do dużych instytucji finansowych – mówi Liszka-Majkowska.

Grupa Gremi Media ma docelowo trafić na warszawską giełdę.

Kontrolowana przez giełdowe KCI Gremi Media sp. z o.o. jest większościowym udziałowcem GBC – wydawcy m.in. „Parkietu" i „Rzeczpospolitej", a także podmiotów zajmujących się dystrybucją treści elektronicznych, organizowaniem konferencji i szkoleń oraz oferujących usługi PR.

Miniony rok okazał się dla całej grupy bardzo dobry, zarówno pod względem poziomu i dynamiki przychodów, jak i wyniku operacyjnego. Przychody wyniosły 112 mln zł, czyli o 8 proc. więcej niż w 2014 r.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji