Aktualizacja: 08.05.2018 07:03 Publikacja: 07.05.2018 18:53
Foto: Adobe Stock
Najnowszy wyrok Sądu Najwyższego ucieszy klientów banków korzystających z bankowości internetowej. Wynika z niego, że choć to nie bank ukradł pieniądze, będzie musiał je zwrócić, chyba że dowiedzie, iż to klient wykazał się rażącą niestaranność. Mówiąc prościej, musi udowodnić posiadaczowi rachunku, że to on zlecił przelew skutkujący utratą pieniędzy.
Ofiarą hakerskiego ataku padła mieszkanka Dolnego Śląska, która w 2013 r. rozszerzyła umowę rachunku bankowego na korzystanie z bankowości elektronicznej. Dostała od banku identyfikator i token. 5 maja 2015 r., gdy próbowała się zalogować, wyświetliła się informacja, że strona jest w przebudowie. Później podjęła kolejne próby, też nieskuteczne. Tymczasem tego samego dnia nieustalona osoba, wykorzystując jej logowania, zleciła przelew 60,9 tys. zł na rachunek jakiejś firmy, z którego następnego dnia znów nieustalona osoba podjęła pieniądze. Klientka się zorientowała, że nie ma pieniędzy. Prokuratura prowadzi śledztwo dotyczące grupy opróżniającej konta z pieniędzy i transferującej je na Ukrainę, ale sprawcy wciąż nie ma.
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas