W związku z ostatnimi wydarzeniami na kolei Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina pasażerom o ich prawach w razie przerwy w podróży spowodowanej np. strajkiem kolejarzy, czy też opóźnienia pociągu.
Liczą się minuty
Jeżeli opóźnienia przekracza 60 minut przewoźnicy mają obowiązek zaoferowania pasażerom jedną z trzech opcji do wyboru:
- zwrotu pełnego kosztu biletu na odcinku lub odcinkach trasy, które nie zostały zrealizowane, oraz za część trasy, która została już pokonana, jeśli dalsza podróż jest bezcelowa w kontekście pierwotnego planu podróży,
- kontynuowanie lub zmianę trasy podróży do miejsca docelowego przy zachowaniu porównywalnych warunków przewozu w najbliższym możliwym terminie,
- kontynuowanie lub zmianę trasy podróży do miejsca docelowego przy zachowaniu porównywalnych warunków przewozu w późniejszym, dogodnym dla pasażera terminie.