Byli to mężczyźni i kobiety o rzadkiej odwadze i dalekowzroczności. Pochodzili ze wszystkich regionów kraju, wszystkich grup społecznych, wszystkich społeczności i wszystkich grup ekonomicznych. Ich oddanie wolnym, suwerennym, pluralistycznym i egalitarnym Indiom było absolutne. Wolność była czymś więcej niż procesem „przekazywania władzy”. Była zwieńczeniem wielkiego marzenia wszystkich mieszkańców naszego kraju, abyśmy mogli swobodnie wyrażać siebie i zbudować nasz naród na nowo.
Od pierwszych dni naszej walki o wolność zostaliśmy pobłogosławieni plejadą rewolucyjnych przywódców, którzy kierowali naszym krajem. Przywódcy mówili nie tylko o wolności politycznej, ale podkreślali moralny charakter Indii i indyjskiego społeczeństwa. Podkreślali znaczenie jedności narodowej i integralności oraz zdyscyplinowanego charakteru narodowego, cnoty rządów konstytucyjnych, państwa prawa i żywotnej potrzeby edukacji. Zaszczepili w nas przekonanie, że wielowiekowe dziedzictwo i tradycja Indii mogą współistnieć z nowoczesną technologią i dążeniem do modernizacji naszego społeczeństwa.
Mahatma Gandhi nie tylko prowadził naszą walkę o wolność. Był i nadal jest naszym moralnym kompasem. Na całym subkontynencie pamięć o Gandhim jest skrupulatnie pielęgnowana jako ikony dla całej ludzkości. Jest on ucieleśnieniem Indii. Być może najszlachetniejszą zasadą Gandhiego było niestosowanie przemocy, które okazało się znacznie skuteczniejsze niż stosowanie siły. Wszystkie zasady, o których mówił Gandhi, są do dzisiaj aktualne.
Pracownicy India Post biorący udział w rajdzie motocyklowym w ramach obchodów 75. rocznicy odzyskania niepodległości przez Indie. Hajdarabad, 8 sierpnia 2022 r.
Indie stały się republiką 26 stycznia 1950 r. Był to drugi ważny kamień milowy w naszym procesie budowania narodu. Niepodległość nadeszła co prawda niemal trzy lata wcześniej, ale to wraz z opracowaniem i przyjęciem konstytucji i tym samym narodzinami Republiki Indii przyjęliśmy zasadę równości wszystkich obywateli, uniezależnienie się od religii, władzy regionu czy małych społeczności. Ta etyka równości uzupełniała wolność, która nadeszła wraz z niepodległością. Trzecim filarem naszej niepodległej republiki stała się zasada braterstwa. Określała ona, jakim narodem chcemy być.