W spocie padają hasła: "Silne i szybkie rozwiązanie na ból gardła", "A mnie złapał ostry ból gardła" oraz "Nawet na ostry ból gardła". W ocenie GIF mogą one naruszać przepisy Prawa farmaceutycznego w zakresie reklamy produktów leczniczych. Odbiorca reklamy otrzymuje bowiem przekaz, że Cholinex Intense jest wskazany do leczenia ostrego bólu gardła, a to niedopuszczalna modyfikacja informacji o produkcie leczniczym zawartej w zatwierdzonej Charakterystyce Produktu Leczniczego (ChPL). Ta bowiem wskazuje, że lek Cholinex Intense stosuje się "objawowo w bólu i zapaleniu gardła".

Spółka GlaxoSmithKline Consumer Health nie zgodziła się z oceną GIF. Jej zdaniem „ból ostry" jak najbardziej mieści się we wskazaniu wynikającym z CHPL, a poza tym na rynku nie ma  leku, który zawierałby te same substancje czynne co Cholinex Intense, tylko w wyższych dawkach.

W odpowiedzi GIF stwierdził, że zapis z CHPL sugeruje, iż Cholinex Intense można stosować w bólu gardła wynikającym ze stanu zapalnego. Tymczasem przyczyną ostrego bólu gardła (nagły i nasilony) może być nie tylko stan zapalny, lecz także uraz mechaniczny, termiczny czy chemiczny oraz zmiany nowotworowe. W takich przypadkach zastosowanie Cholinex Intense nie doprowadzi do ustąpienia dolegliwości. Hasło reklamowe może więc być mylące dla pacjentów.

GIF uznał natomiast argumenty producenta leku dotyczące hasła "Silne i szybkie rozwiązanie na ból gardła". GIF potwierdził, że nie wprowadza ono w błąd, bo Cholinex Intense jest najsilniejszym z dostępnych na rynku podobnych produktów.

I tak jednak producent leku musi się wycofać z emisji spotów. Decyzja GIF ma rygor natychmiastowej wykonalności.