Granice pomiędzy pracą a sferą prywatną zacierają się coraz bardziej. A nowe technologie komunikacyjne jeszcze te tendencje wspierają – wynika z badań „Życie w pracy" przeprowadzonym przez firmę rekrutacyjną Michael Page.
W badaniu tym przepytani zostali różnego rodzaju specjaliści, menedżerowie oraz kierownicy niższego i wyższego szczebla. Okazuje się, że 83 proc. z nich posiada przynajmniej jedno mobilne urządzenie (telefon, tablet, laptop) podłączone do sieci. Mniej więcej połowa z nich używa tych urządzeń tylko do pracy (druga połowa także do celów prywatnych), gorzej, że praca rzadko kończy się wraz z zamknięciem biura.
Aż 37,5 proc. ankietowanych przyznało, że skrzynkę pocztową sprawdza każdego dnia po pracy, a także w soboty i niedziele. Kolejne zaś 30,5 proc. zawsze, bez względy na porę, odbiera telefony służbowe. W sumie więc dwie trzecie badanych przez Michael Page deklaruje dostępność 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu.
Prawie połowa respondentów (48 proc.) byłaby też gotowa wykonywać pracę podczas urlopu. Nawet jeśli miałoby to być jedynie sprawdzenie skrzynki pocztowej bądź odebranie telefonu.