W trudnych czasach epidemii koronawirusa hotele rozszerzają swoją ofertę dla przedsiębiorców. Proponują im pokoje biznesowe do pracy zdalnej z pełnym wyposażeniem biurowym. Czy wydatek na wynajęcie takiego pokoju, dla pracowników albo samego przedsiębiorcy, jest podatkowym kosztem firmy?
Nie powinno być co do tego wątpliwości. Kosztem uzyskania przychodów są bowiem nie tylko wydatki bezpośrednio przekładające się na obroty firmy, np. zakupy towarów, ale także te, które mają pośredni związek z przychodem. Na przykład poniesione na zapewnienie godziwych warunków pracy zatrudnionym osobom.
Czytaj też:
Mieszkanie wynajęte blisko klienta można ująć w kosztach
W ostatnich miesiącach, w czasie epidemii koronawirusa, te warunki w firmach się zmieniły. Obecnie w wielu biurach przebywa tylko część załogi, reszta jest na pracy zdalnej. Nie każdy jednak ma w domu możliwość jej wykonywania. Dlatego niekiedy konieczne jest wynajęcie biznesowej powierzchni: biura czy specjalnego pokoju w hotelu. Wraz z niezbędnym wyposażeniem i dostępem do internetu.