Epidemia Covid-19 to dla wielu przedsiębiorców okazja do wykazania się filantropijną działalnością.
– Wiele firm zaangażowało się w walkę z koronawirusem. Wsparcie przybiera bardzo różne formy. Czasami jest to najprostsza pomoc, np. przekazanie posiłków szpitalom czy środków dezynfekcji dla domów pomocy społecznej. Niekiedy bardziej skomplikowane akcje, angażujące też klientów i wpisujące się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Na przykład kampanie promujące prozdrowotne postawy w lokalnej społeczności – mówi Anna Ruszczak, ekspertka od PR i CSR, właścicielka firmy PROgress.
Jak takie działania rozliczyć podatkowo?
Czytaj także: Ulga w podatkach za pomoc w walce z koronawirusem
– Jeśli wsparcie jest bezinteresowne i nieekwiwalentne, to mamy do czynienia z darowizną. Można ją odliczyć od dochodu. W dodatku tarcza antykryzysowa znacznie poszerzyła krąg beneficjentów i zwiększyła kwoty ulgi – mówi Paweł Kuźmiak, doradca podatkowy, partner w DSK Kancelaria.