Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz pociąg DMU Link uzyskał homologację Federalnego Urzędu Kolejnictwa

DMU Link uzyskał homologację Federalnego Urzędu Kolejnictwa i tym samym będzie pierwszym polskim pociągiem dopuszczonym do ruchu w Niemczech.

Aktualizacja: 04.06.2016 15:47 Publikacja: 03.06.2016 19:36

Foto: Fotorzepa/Roman Bosiacki

Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz pociąg DMU Link powstał na zamówienie Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Umowę na ich dostawę podpisano w sierpniu 2013 r.

Pierwsze DMU Link (galeria) dotarły do Niemiec w lutym 2016 r. i służyły Basdorf k. Berlina do szkoleń maszynistów i personelu serwisowego (warsztatowego). Uzyskanie przez skład homologacji otwiera im teraz drogę do eksploatacji na terenie Niemiec.

- Cieszymy się, że nowe pojazdy LINK otrzymały homologację i że w przyszłości będziemy mogli zaoferować obsługę bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Polską i Niemcami nowoczesnymi pojazdami. Będzie to nowa jakość w ruchu transgranicznym. Jednocześnie jesteśmy dumni, że dzięki temu, bardzo wyrazistemu pod względem designu pociągowi, będziemy mogli wzbogacić wizerunek kolejowego ruchu regionalnego w Berlinie i Brandenburgii - mówi Detlef Bröcker, prezes NEB.

- To dla nas ważny dzień w historii firmy. Nie tylko dlatego, że homologacja ostatecznie otwiera pojazdom PESA drogę na kolejny rynek zagraniczny. Tym razem jeden z największych, bardzo wymagający rynek niemiecki - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu PESA.

- Jesteśmy oczywiście dumni, że to nasza firma jest jedną z pierwszych na świecie, która produkując poza Niemcami uzyskała dopuszczenie na tamtejsze tory - wskazywał.

DMU Link to składy dysponujące 40 miejscami siedzącymi, miejscami dla 2 wózków inwalidzkich, i 12 miejscami do przewozu rowerów. Pociągi napędzane są silnikami dwoma ekologicznymi silnikami firmy MTU i mogą rozwijać prędkość 140km/h.

Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz pociąg DMU Link powstał na zamówienie Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Umowę na ich dostawę podpisano w sierpniu 2013 r.

Pierwsze DMU Link (galeria) dotarły do Niemiec w lutym 2016 r. i służyły Basdorf k. Berlina do szkoleń maszynistów i personelu serwisowego (warsztatowego). Uzyskanie przez skład homologacji otwiera im teraz drogę do eksploatacji na terenie Niemiec.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
PKP Cargo musi ograniczyć inwestycje. Problemy finansowe
Transport
Izera dostała nowego prezesa. Ale nie zielone światło dla inwestycji
Transport
Ryanair kusi klientów nowymi promocjami. Trzeba się jednak spieszyć
Transport
Rosną dotacje do elektrycznych aut. Rząd zaskoczył wysokością dopłat
Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?