Reklama

Ryanair kusi klientów nowymi promocjami. Trzeba się jednak spieszyć

Klienci Ryanair mogą liczyć na spor zniżki. Tania linia lotnicza chce zwiększyć swoje przeciągnąć więcej pasażerów po w słabszym pierwszym kwartale. Łowcy okazji powinni się jednak pospieszyć, bo sezon letni zaczyna się już w lipcu – a wtedy ceny mogą ponownie wzrosnąć.

Publikacja: 20.05.2024 12:05

Ryanair kusi klientów nowymi promocjami. Trzeba się jednak spieszyć

Foto: Bloomberg

Największa tania linia lotnicza w Europie Ryanair chce przyciągać klientów rabatami i zwiększyć sprzedaż biletów. Linia lotnicza poinformowała, że pierwszy kwartał finansowy do końca czerwca wymagał większych rabatów niż w roku poprzednim, gdyż Święta Wielkanocne, które obfitowały w podróże, częściowo wypadły w marcu. Zarząd jest jednak ostrożnym optymistą, że w szczytowym letnim sezonie turystycznym będzie w stanie zaoferować ceny co najmniej na poziomie ubiegłorocznym, a być może uda się też przeforsować nieco wyższe ceny.

Czytaj więcej

O'Leary: Latem bilety lotnicze zdrożeją, ale tylko trochę

Ryanair oferuje promocje przed sezonem letnim

Prognoza zysków na cały rok zależy w dużej mierze od tego, ile Ryanair może obciążyć swoich pasażerów w okresie od lipca do września. Zarząd nie odważył się podać precyzyjnej prognozy zysków. Ryanair ostrzegł również przed ryzykiem dalszego opóźnienia dostawy samolotów Boeing. Zarząd ma nadzieję, że do końca lipca flota będzie składać się łącznie ze 158 odrzutowców średniodystansowych z serii 737 Max. To byłoby o 23 egzemplarze mniej niż uzgodniono.

W ostatnich miesiącach Ryanair był zmuszony odwoływać loty i zmniejszać prognozę liczby pasażerów ze względu na opóźnienia w dostawach samolotów. Dodatkowo wojna między Izraelem a Hamasem doprowadziła do odwołania prawie 950 lotów.

Czytaj więcej

Ryanair zarobił prawie 2 mld euro
Reklama
Reklama

Ryanair chce zwiększyć liczbę pasażerów w tym roku

Miniony rok budżetowy upłynął także pod znakiem strajków europejskich kontrolerów ruchu lotniczego. Niemniej jednak w zeszłym roku finansowym Ryanair przewiózł 183,7 mln pasażerów – czyli o 9 procent więcej niż w roku poprzednim i o 23 procent więcej niż przed pandemią. Współczynnik obciążenia, będący miarą wykorzystania statku powietrznego, wyniósł 94 procent w porównaniu z 93 procentami w roku poprzednim. Zysk Ryanaira wzrósł w porównaniu z 2023 rokiem o prawie połowę, do około 1,9 miliarda euro.

Ryanair ogłosił również wykup akcji za 700 mln euro. Firma chce w bieżącym roku finansowym zwiększyć liczbę pasażerów o 8 procent, od 198 mln do 200 mln pasażerów.

Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama