Tak uznała Komisja Nadzoru Finansowego w interpretacji indywidualnej z 8 czerwca 2012 r. (L. dz. DLU/ 6261/6/2/2012).
Czy pracodawca prowadzący dwa pracownicze programy emerytalne (PPE) powinien kierować się regulacjami wynikającymi ?z art. 7 ust. 2 ustawy o PPE? W jaki sposób połączyć środki tych PPE, gdy ich zarządzającymi są dwie różne instytucje finansowe? Pytania te pracodawca, będący spółką prawa handlowego i prowadzący dla załogi pracownicze programy emerytalne. Nabył on w całości przedsiębiorstwo, które wcielono do jego struktury w formie oddziału mającego status samodzielnego pracodawcy w rozumieniu ?§ 3 kodeksu pracy. Następnie zmienił strukturę w taki sposób, że wcielony oddział utracił status samodzielnego pracodawcy. Po tej zmianie pracodawca ma PPE, które funkcjonowało u niego przed tą transakcją, oraz PPE, które prowadził wcielony oddział. Stosownie do art. 7 ust. 1 i 2 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (tekst jedn. DzU z 2014 r., ?poz 710, dalej ustawa o PPE) prowadzenie przez pracodawcę jednocześnie więcej niż jednego programu jest dopuszczalne w razie:
- ?nabycia zakładu pracy w całości lub jego zorganizowanej części albo nabycia akcji towarzystwa emerytalnego lub
- ?połączenia pracodawców prowadzących programy.
W pierwszym przypadku w celu zaproponowania gromadzenia środków w jednym programie ?w ciągu trzech lat od dnia nabycia albo połączenia pracodawca powinien zmienić umowę zakładową oraz: