Czynnik społeczny w zarządzaniu szkołami (1)

Przepisy przewidują, że zarządzanie publicznymi szkołami i placówkami oświatowymi powinno odbywać się w sposób uspołeczniony. Realizacji tego celu służą specjalne organy działające na poziomie jednostek samorządu terytorialnego i szkół.

Publikacja: 24.10.2022 21:17

Czynnik społeczny w zarządzaniu szkołami (1)

Foto: Adobe Stock

Edukacja jest najbardziej doniosłym społecznie zadaniem wykonywanym przez samorząd terytorialny. Większość środków finansowych, jakimi dysponują jednostki samorządu terytorialnego angażowana jest na ten cel. Ponadto wykonywanie tego zadania wiąże się z koniecznością godzenia różnych grup interesariuszy – uczniów, ich rodziców, nauczycieli oraz samych j.s.t.

Jakie organy

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP