Magazyn „Kontakt” będzie emitowany na żywo cztery razy w tygodniu, od poniedziałku do czwartku. Pomysł na projekt i format powstał w Redakcji Dokumentu i Reportażu TVP 2. – Tytuł programu pokazuje, że stawiamy na interaktywność i intensywny kontakt z widzami – mówi Barbara Paciorkowska, szefowa redakcji. – Chcemy, żeby widzowie mogli opowiadać o swoich problemach i dzielić się refleksjami nie tylko za pomocą listów i e-maili, ale by także zaistnieli na antenie. I mieli szansę przekazać nam swoje pomysły na reportaże.
Będą więc czaty, łączenie przez Skype’a, możliwość przesyłania zdjęć i filmików. Autorzy „Kontaktu” chcą, by formuła programu była otwarta i dostosowywała się elastycznie do oczekiwań widzów. Sprawy, które najbardziej ich zainteresują, znajdą swój wyraz w materiałach filmowych. W każdym 20-minutowym odcinku mają się znaleźć dwa, trzy reportaże. Program poprowadzą dwie pary wyłonione z castingów: Odeta Moro-Figurska (na zdjęciu z prawej) i Jacek Pawlewski oraz Aleksandra Rosiak i Piotr Maślak.– Będą nie tylko prezenterami, bo włączą się w prace nad programem – mówi Barbara Paciorkowska. – Oprócz profesjonalizmu ich zaletami są ciekawość świata, zapał i otwartość na ludzi.
W studiu będzie też kącik redakcyjny, w którym dyżur pełnić będą dziennikarze mający kontakt z widzami przez cały czas emisji programu. Zespół realizujący felietony filmowe to pokaźna grupa około 30 reporterów, w większości młodych, choć jak podkreśla Paciorkowska – nie wiek, lecz umiejętności będą decydowały, które reportaże znajdą się na antenie. Priorytetem są tematy społeczne, choć szeroka formuła dopuszcza też tematy lżejsze i ciekawostkowe. Wśród przygotowywanych do pierwszych wydań materiałów są m.in. dotyczące przemocy w rodzinie czy młodych ludzi pracujących społecznie w hospicjum. Reporterzy będą starali się na przykładzie problemów swoich bohaterów pokazać szersze zjawiska. Sprawy, które będą tego wymagały, znajdą kontynuację w kolejnych programach. Pierwszeństwo będą miały materiały newsowe. Tematy aktualne będą wypierały ponadczasowe.
Adresatem programu są przede wszystkim ludzie młodzi i ich rodzice, ale jak zapewniają autorzy „Kontaktu”, każdy znajdzie w nim coś dla siebie.
Kontakt