Kosmaty: Sztuka budowania pozytywnego wizerunku prokuratury

Nie ulega wątpliwości, że wizerunek prokuratury kształtowany jest przede wszystkim przez środki społecznego przekazu.

Publikacja: 22.11.2023 02:00

Prokurator

Prokurator

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

To, jak prokuratura jest odbierana przez resztę społeczeństwa, zależy w ogromnym stopniu od jakości relacji łączących tę instytucję z przedstawicielami mass mediów.

Pamiętać należy, że wspólna przestrzeń do pozytywnego budowania tych relacji jest ograniczona i obarczona licznymi niebezpieczeństwami. Wynika to z faktu, że w wielu przypadkach dochodzi do rywalizacji z natury rzeczy sprzecznych wartości, jakimi są: z jednej strony prawo społeczeństwa do jak najszerszej informacji o działalności instytucji państwowych, a z drugiej potrzeba zachowania wielu działań prokuratury w dyskrecji, która warunkuje skuteczność w ściganiu przestępstw.

Pozostało 93% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?