Mowa o praktyce stosowania obowiązującego od niedawna § 14 regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm". We wskazanym przepisie wprowadzone zostało postępowanie wyjaśniające. Na jego podstawie każdy przedsiębiorca ubiegający się o subwencję uprawniony jest do zwrócenia się do PFR za pośrednictwem swojego banku z zapytaniem dotyczącym dwóch sytuacji:
– otrzymanej odmowy udzielenia subwencji finansowej, w odpowiedzi na wniosek, pod warunkiem udokumentowania różnic w treści odmowy a rzeczywistym stanem faktycznym lub
– błędu w złożonym wniosku, który skutkował przyznaniem subwencji w kwocie rażąco niższej niż maksymalna kwota, o którą mógł wnioskować beneficjent.
Brak aktualizacji
– Z nowej procedury skorzystało już ok. 3 tysięcy firm, które za pośrednictwem banków zgłosiły do PFR sprawy klientów. Z czego w zeszłym tygodniu do Polskiego Funduszu Rozwoju wpłynęło 2 tysiące zapytań w trybie postępowania wyjaśniającego – wskazuje w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Bartosz Marczuk, wiceprezes PFR.
– Ponad 700 spraw zostało już zamkniętych – dodaje.