Ograniczenia w funkcjonowaniu branży hotelowej wprowadzane od marca bieżącego roku w związku z panującą pandemią (w ciągu tych 9 miesięcy wielokrotnie modyfikowane) znacząco wpłynęły na jej funkcjonowanie i rentowność. Środki pomocowe jedynie częściowo przyniosły ulgę przedsiębiorcom nie rozwiązując jednak w sposób długoterminowy problemów branży borykającej się z istotnym spowolnieniem na rynku hotelowym, a tym samym niespotykanym w ostatnich latach spadkiem przychodów. W branży hotelowej trudno również wprowadzać zmiany formuły działania w celu minimalizacji wpływu spowolnienia gospodarczego, tak jak ma to niekiedy miejsce np. w branży gastronomicznej. Tym samym, pomimo pewnej poprawy sytuacji w okresie letnim, branża hotelowa wraz z najnowszymi ograniczeniami w prowadzeniu działalności musi stawić czoła kolejnym wyzwaniom. Pojawia się zatem pytanie, czy i w jakim stopniu instytucje ustawy z 15 maja 2015 roku – Prawo restrukturyzacyjne („pr.restr.") są właściwą odpowiedzią na sytuację tej branży.