„Starego” pracownika nie trzeba informować na piśmie o nowych przerwach

Pracodawca nie ma obowiązku przekazywać uzupełnionej informacji o warunkach zatrudnienia osobom zatrudnionym przed 26 kwietnia br. Ale musi stosować wobec nich nowe przepisy.

Publikacja: 18.05.2023 02:00

Umowa o pracę

Umowa o pracę

Foto: Adobe Stock

- W nawiązaniu do artykułu zamieszonego w Rzeczpospolitej 4 maja 2023 r. „Do wiedzy pracownika także przerwy, odpoczynki i szkolenia” – czy w związku ze zmianami kodeksu pracy – wprowadzeniem dodatkowych przerw w pracy przy pracy powyżej 9 i 16 godzin pracodawca powinien poinformować o prawie do tych przerw 26 kwietnia 2023 r., tj. w dniu wejścia zmian? Ale jak to mógł zrobić przy zatrudnieniu powyżej 500 osób w systemie równoważnym do 12 godzin? Czy jeśli tego nie zrobił, to w przypadku kontroli otrzyma grzywnę? – pyta czytelniczka.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP