CIT: dobre relacje z mieszkańcami dają wyższe przychody z działalności - interpretcja podatkowa

Firma, która angażuje się w programy wspierające rekreację i wypoczynek lokalnej społeczności, może zaliczyć poniesione wydatki do podatkowych kosztów.

Aktualizacja: 06.07.2020 19:05 Publikacja: 06.07.2020 18:49

CIT: dobre relacje z mieszkańcami dają wyższe przychody z działalności - interpretcja podatkowa

Foto: Adobe Stock

Projekty mające na celu zbudowanie dobrych relacji z mieszkańcami regionu przyczyniają się do zwiększenia konkurencyjności spółki i budują jej markę. Dzięki temu uzyskuje ona wyższe przychody z działalności gospodarczej. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka, która zaangażowała się w program CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Jego celem jest zwiększenie rozpoznawalności firmy i świadomości jej roli wśród mieszkańców regionu.

Pilotażowy projekt polega na budowie placów zabaw wyposażonych w proste elementy siłowni zewnętrznych. Cała infrastruktura zostanie przekazana gminie. Place zabaw będą oznakowane czytelnymi informacjami, kto jest ich wykonawcą.

Czy wydatki na inwestycję można rozliczyć w podatkowych kosztach? Spółka twierdzi, że tak. Zapewnia, że dzięki budowie placów zabaw będzie postrzegana jako „dobry sąsiad”, szanujący oczekiwania i potrzeby mieszkańców. Jest to element współczesnej strategii zarządzania przedsiębiorstwem i pośrednio, poprzez budowę marki i wzrost konkurencyjności, wpływa na wysokość uzyskiwanych z działalności przychodów.

Co na to fiskus? Zgodził się, że wydatki mogą mieć przełożenie na osiągane przychody. Podkreślił, że odpowiedzialność biznesu to efektywna strategia zarządzania, która poprzez prowadzenie dialogu społecznego na poziomie lokalnym przyczynia się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw i jednocześnie kształtowania warunków do zrównoważonego rozwoju. Takie działania, uwzględniające interesy mieszkańców regionu, przyczyniają się też do wzmocnienia pozytywnego wizerunku firmy. Nie jest to jednak wyłączona z podatkowych kosztów reprezentacja.

Przekazywanych gminie placów zabaw nie można też uznać za darowiznę. Nie mamy w tej sytuacji do czynienia z bezinteresownością, ponieważ informacja o wykonawcy inwestycji zwiększa rozpoznawalność firmy.

Reasumując, spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na budowę placów zabaw jako świadczenia z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu.

Numer interpretacji: 0111-KDIB1-2.4010.186.2020.1.BD

Projekty mające na celu zbudowanie dobrych relacji z mieszkańcami regionu przyczyniają się do zwiększenia konkurencyjności spółki i budują jej markę. Dzięki temu uzyskuje ona wyższe przychody z działalności gospodarczej. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka, która zaangażowała się w program CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Jego celem jest zwiększenie rozpoznawalności firmy i świadomości jej roli wśród mieszkańców regionu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił