W jaki sposób ująć w księdze nakłady na usługi związane z budynkiem

Wydatki poniesione na zakup nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, a także koszty prac budowlano-remontowych związanych z jej wykończeniem przedsiębiorca powinien wpisać w kolumnie 10 pkpir.

Publikacja: 12.09.2021 11:12

W jaki sposób ująć w księdze nakłady na usługi związane z budynkiem

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) jest opodatkowany podatkiem liniowym, świadczy usługi w zakresie wynajmu i dzierżawy nieruchomości, prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. Przedsiębiorca zamierza rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż nieruchomości. Chciałby kupić od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej zabudowaną działkę składającą się z gruntu i niewykończonego domu. Nabyta nieruchomość zostanie wprowadzona do firmy przedsiębiorcy jako towar handlowy. Przedsiębiorca nabędzie wyposażenie i materiały potrzebne do wykończenia budynku. Po wykończeniu budynek zostanie sprzedany w ramach działalności gospodarczej wraz z całym wyposażeniem. Czy wydatki na usługi związane z zakupem nieruchomości i na remont budynku oraz nakłady na wyposażenie należy wykazywać w spisie z natury do czasu zbycia nieruchomości, czy są one kosztem okresu bieżącego? – pyta czytelnik.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP