Podobnie jak w przypadku sprzedaży premiowej również przychody z nagród w konkursach wynikają z niezdefiniowanego prawnie pojęcia „konkurs". Słowo to powinno być rozumiane zgodnie z potocznym (słownikowym) znaczeniem. Izba Skarbowa ?w Warszawie w interpretacji ?z 12 marca 2014 r. (IPPB2/415-71/14-4/MK1) zdefiniowała pojęcie „konkurs" w następujący sposób: „Zgodnie z definicją zawartą ?w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. (...) Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców".
Na czym polega
Istotą konkursu jest współzawodnictwo uczestników. Przepisy podatkowe nie ograniczają znaczenia tego pojęcia z uwagi na:
- ?podmiot organizatora (może nim być osoba fizyczna lub prawna, przedsiębiorca lub osoba nieprowadząca działalności gospodarczej),
- ?przedmiot konkursu (konkurs może dotyczyć wiedzy lub umiejętności).
Warunkiem zorganizowania przedsięwzięcia uznawanego przez organy skarbowe za konkurs jest zaś przede wszystkim ustalenie regulaminu konkursu. Powinien on szczegółowo określać: