Marketing wspiera sprzedaż i daje podatkowe korzyści

Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na usługi marketingowe, takie jak ekspozycja towarów w sklepie czy organizacja degustacji.

Publikacja: 01.03.2024 02:00

Marketing wspiera sprzedaż i daje podatkowe korzyści

Foto: Adobe Stock

Takie są wnioski z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 9 lutego 2024 r. (nr 0111-KDIB1-1.4010.687.2023. 3.BS).

Wystąpiła o nią spółka z o.o. zajmująca się produkcją i dystrybucją alkoholu. Podpisała szereg umów, m.in. na usługi merchandisingowe, takie jak ekspozycja towarów w odpowiednich miejscach centrów handlowych czy eksponowanie znaku towarowego. Zamawia też dystrybucję materiałów promocyjnych (ulotki, broszury i plakaty), a także reklamę na makietach czy stojakach. Marketing jest również realizowany poprzez nowoczesne technologie, jak choćby interaktywne kioski (umożliwiające kontakt z klientem z wykorzystaniem smartfonów i aplikacji mobilnych). Spółka płaci też za zarządzanie płynnością towaru, degustacje, promocje na targach branżowych, organizację eventów i warsztatów, audyty cenowe.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego