Od 1 stycznia 2015 r. zacznie obowiązywać znowelizowana ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. Dla wielu przedsiębiorców będzie to oznaczać obowiązek składania deklaracji podatkowych PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, PIT-40, IFT-2/IFT-2R, CIT-8, CIT-8A, CIT-8B wraz z załącznikami wyłącznie w formie elektronicznej, do czego niezbędne będzie wykorzystanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem.
Obowiązek składania wymienionych wyżej deklaracji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej nie będzie dotyczył jedynie tych płatników PIT oraz podmiotów niepełniących funkcji płatnika tego podatku, którzy w roku podatkowym, za który należy złożyć deklarację, zatrudniali nie więcej niż pięć osób.
Przedsiębiorcy nierozliczający się do tej pory z organami skarbowymi drogą elektroniczną, aby w przyszłym roku złożyć, przykładowo, deklarację CIT-8 za dochody osiągnięte w roku 2014, będą musieli podjąć stosowne działania, bez których spełnienie ustawowego wymogu nie będzie możliwe.
KROK 1. Nabycie urządzenia
Pierwszą czynnością jest nabycie zestawu do składania wspomnianego bezpiecznego podpisu elektronicznego. W skład takiego zestawu wchodzą: