- Dostaliśmy informację, że zostały odrzucone z powodów technicznych. Jest nam bardzo przykro - nie kryje dyrektor duńskiej federacji (DBU) Jakob Jensen w rozmowie z DR Sporten. - Uważamy, że nasze hasło to uniwersalne przesłanie i nie jest ono wezwanie politycznym.
Duńczycy już wcześniej zapowiadali, że sponsorzy reprezentacji - Arbejdernes Landsbank i Danske Spil - zrezygnują z logotypów na koszulkach i poświęcą to miejsce na przekaz wspierający ochronę praw człowieka. Przedstawiciele FIFA odmówili komentarza w tej sprawie.
Czytaj więcej
Wśród 26 zawodników, powołanych na mundial przez Czesława Michniewicza nie ma ani jednego, o którym moglibyśmy powiedzieć, że na to nie zasługuje.
Tamtejsi piłkarze i tak zabiorą do Kataru specjalne stroje meczowe. Logotypu producenta na nich nie zobaczymy, bo zlewa się z kolorem koszulek. „Nie chcemy być widoczni podczas turnieju, który kosztował życie tysięcy ludzi” - wyjaśniał producent sprzętu, firma Hummel.
Piłkarz Simon Kjaer będzie nosił podczas meczów opaskę z tęczowym sercem, wspierającą dyskryminowaną przez katarskie prawo społeczność LGBTQ+. Takie same założą podczas mundialu kapitanowie Anglików, Walijczyków, Francuzów, Niemców, Holendrów oraz Szwajcarów.