XIX Międzynarodowy Kongres MBA: Merytoryczne Inspiracje, Charytatywna Gala Dinner i Turniej Golfowy

W dniach 19-21 maja w Krakowie odbył się XIX Międzynarodowy Kongres MBA, który zgromadził liczne grono uczestników zainteresowanych tematem "Degrowth as the new normal – perspectives and opportunities".

Publikacja: 22.06.2023 09:00

XIX Międzynarodowy Kongres MBA: Merytoryczne Inspiracje, Charytatywna Gala Dinner i Turniej Golfowy

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIX Międzynarodowego Kongresu MBA

Kongres był niezwykle udanym i inspirującym wydarzeniem, składającym się z różnorodnych sesji i paneli dyskusyjnych.

Pierwszy dzień Kongresu rozpoczął się oficjalnym otwarciem, które poprowadzili JM Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, dr hab. Stanisław Mazur, prof. UEK oraz Dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK dr Jakub Kwaśny. Ich wystąpienia stanowiły doskonałe wprowadzenie do kolejnych fascynujących dyskusji.

W pierwszej kolejności wystąpienie inauguracyjne wygłosiła Anna Pawlak Kuliga – Global CFO IKEA Retail. Następnie w ramach panelu "Unpacking Degrowth for Business" eksperci: dr Michał Możdżeń – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie , Jef Teugels, MBA – Założyciel Reins Group i Adam Zych – Założyciel Fundacji Projekt PL razem z moderatorką dr Agnieszką Żur - Dyrektorką programu Executive MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK podzielili się swoimi wizjami na temat koncepcji degrowth w biznesie. Kolejno Hal Halladay – CEO Breakthrough Leadership i znany mówca TEDx, omówił siłę podejścia i sposobu myślenia w kształtowaniu przyszłości biznesu w swojej prelekcji "Flip the Script: The Power of Mindset to Change the Future of Business".

Drugi panel "Degrowth Management" w którym brali udział: Moderatorka dr Monika Sady – Dyrektorka Programu International MBA KSB UEK, dr hab. Paweł Poszytek – Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Jacek Drabik – Country Manager Poland, Chairman of the Board w Motorola Solutions Systems Polska i Piotr Prokopowicz – psycholog i socjolog organizacyjny, oscylował wokół tematu zarządzania w kontekście degrowth. Podczas dyskusji poruszono dodatkowo tematykę sztucznej inteligencji i jej rozwoju. Ostatni panel "Degrowth Marketing" skupił się na wyzwaniach, jakie stawia przed nami postwzrost w dziedzinie marketingu. Moderatorka dr hab. Katarzyna Sanak-Kosmowska – Dyrektorka Programu MBA KSB+Master UEK, Karolina Harazim – Internal Communications Specialist w Hitachi Energy, dr Dominika Kaczorowska-Spychalska - Dyrektorka Centrum Inteligentnych Technologii w Uniwersytecie Łódzkim, oraz Magdalena Petryniak – Doradca ds. Komunikacji Strategicznej, Mówczyni Publiczna i Kreatorka Zmian, zaprezentowały nam niesamowite perspektywy i strategie marketingowe.

Drugi dzień XIX Międzynarodowego Kongresu MBA był rozpoczął się od pierwszej sesji Round-table o temacie "Erasmus+ for Business". Moderatorka dr Magdalena Zajączkowska – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie poprowadziła dyskusję z udziałem Bartosza Stawiarza – Dyrektora biura ds. Współpracy z regionami i biura ds. Erasmus+ Sport Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Temat ten skupiał się na możliwościach, jakie oferuje program Erasmus+ dla biznesu. Równolegle odbyła się druga sesja round-table, której tematem był "Kraków brands strategic pillars: potential of the city, key achievements, dreams, and aspirations". Moderatorka Paula Fanderowska – wiceprezeska spółki Kraków 5020, razem z prelegentami, w tym m.in. Katarzyną Wysocką – Dyrektorką Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa, Andrzejem Bańką – Zastępcą Dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Łukaszem Słoniowskim – wiceprezesem Krakowskiego Parku Technologicznego oraz dr hab. Krzysztofem Borodako, prof. UEK omawiali potencjał miasta Krakowa, kluczowe osiągnięcia, marzenia i aspiracje związane z rozwojem marki miasta Krakowa.

Po porannych sesjach przyszedł czas na warsztaty. Uczestnicy mieli możliwość wyboru spośród wielu interesujących tematów. Przedstawiciele różnych branż i dziedzin biznesowych prowadzili warsztaty, takie jak:

• Workshop 1. Managing Your Personal Finance (Jacek Więcek – Doradca zarządu w ProService Finteco Sp. z o.o.)

• Workshop 2. Acting Workshop for business people (Don Allen – Artistic Director w English Touring Theatre Company)

• Workshop 3. Product strategy: a hands-on workshops (Joanna Mariasiewicz – wykładowczyni Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK)

• Workshop 4. Cognitive bias (Łukasz Czyż – Krakowska Szkoła Biznesu UEK)

• Workshop 5. Ideation phase of new product development – idea generation workshops (Dorota Zacharska – New Product Development Manager w firmie MASPEX)

• Workshop 6. How to perform express financial statement analysis of a company? (Tatiana Garanina – Uniwersytet w Vaasa, Finlandia)

• Workshop 7. Travel smart for business (Edyta Satchell – Założycielka Satchelle Global Wellness)

• Workshop 8. Mindset Matters: Lead with Curiosity (Hal Halladay – CEO Breakthrough Leadership)

Kolejnym wydarzeniem w harmonogramie była trzecia sesja round-table. Dyskusja nosiła tytuł "Wartość dyplomu MBA w Polsce" i była prowadzona w języku polskim przez Dr Agnieszkę Żur – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie oraz Mika Kuczkiewicza – Wydawnictwo Edukacyjne „Perspektywy", a liczni prelegenci podzielili się swoimi perspektywami i doświadczeniami dotyczącymi wartości i znaczenia dyplomu MBA w polskim kontekście. W gronie prelegentów znaleźli się:

• Dr hab. Marek Cieślak prof. UEP – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu,

• Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu,

• Dr Sylwia Hałas-Dej – Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie,

• Dr Jakub Kwaśny – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr Tomasz Ludwicki – Uniwersytet Warszawski,

• Dr Anna Matysek-Jędrych, prof. UEP – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu,

• Dr Paweł Morawski – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr inż. Grażyna Rembielak, prof. PW – Politechnika Warszawska,

• Dr Monika Sady – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr hab. Katarzyna Sanak-Kosmowska – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr Anna Sibińska – Uniwersytet Łódzki,

• Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski – Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej,

• Bartosz Stawiarz – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności,

• Dr Marek Wąsowicz, prof. UEW – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

Ostatniego dnia Kongresu odbył się również Turniej Golfowy, który stanowił doskonałą okazję do nawiązywania kontaktów i aktywności na świeżym powietrzu. Zawodnicy rywalizowali na malowniczym polu golfowym, ciesząc się jednocześnie piękną pogodą i towarzyską atmosferą. Niezwykle emocjonujący był również Turniej Golfowy MBA dla zaawansowanych graczy. Główną nagrodę w tym prestiżowym konkursie oraz Puchar Dyrektora KSB UEK zdobył uczestnik 28. Edycji Executive MBA – Liming He.

Po trzech intensywnych dniach Kongres dobiegł końca, ale w jego trakcie nie zabrakło również momentów rozrywkowych i okazji do networkingu. Doroczna uroczysta Gala Dinner, zorganizowana w piątek 19 maja wieczorem, była niezapomnianym doświadczeniem. W jej trakcie odbyła się Aukcja Charytatywna mającą na celu zebranie funduszy na rzecz Oddziału Rehabilitacji Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie na sprzęt rehabilitacyjny dla seniorów i pacjentów z chorobami onkologicznymi. Dzięki hojności licytujących oraz artystów, którzy podarowali dzieła sztuki na aukcję, sprzedano 31 dzieł i uzyskano rekordową kwotę ponad 45 000 złotych!

XIX Międzynarodowy Kongres MBA w Krakowie był nie tylko źródłem merytorycznych inspiracji i wymiany wiedzy, ale również doskonałą okazją do nawiązania cennych kontaktów biznesowych. Uczestnicy mieli szansę poznać perspektywy i strategie dotyczące koncepcji degrowth w biznesie oraz wziąć udział w praktycznych warsztatach z różnych dziedzin biznesowych. Wydarzenie skutecznie ułatwiło wymianę wiedzy i nawiązanie kontaktów między profesjonalistami z różnych dziedzin. Zespół Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK wyraża swoją podziękowanie dla wszystkich uczestników, patronów i partnerów, w tym Województwu Małopolskiemu, Krakowskiemu Holdingowi Komunalnemu w Krakowie, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji oraz Kopalni Soli „Wieliczka" za ich bezcenny wkład w to wydarzenie – dzięki nim Kongres był niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich uczestników.

Z radością zapraszamy na kolejną edycję naszego Kongresu za rok - do zobaczenia podczas XX Międzynarodowego Kongresu MBA 2024!

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIX Międzynarodowego Kongresu MBA

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIX Międzynarodowego Kongresu MBA

Kongres był niezwykle udanym i inspirującym wydarzeniem, składającym się z różnorodnych sesji i paneli dyskusyjnych.

Pozostało 98% artykułu
Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?