Głównym orędownikiem rozwoju e-transportu w rządzie jest Michał Kurtyka, wiceminister środowiska obecnie prezydent COP24. W słowie wstępnym do „Rozmów" Kurtyka zwraca uwagę, że „elektromobilność stanowi znaczący krok na drodze do wykorzystania postępu technologicznego w kierunku zmniejszenia wpływu na środowisko i odzyskania równowagi między człowiekiem a przyrodą bez ograniczania naszych potrzeb".

Książka rozpoczyna się kalendarium elektrycznej motoryzacji mającym początek w 1800 r. Zestawienie dostarcza ciekawych informacji na temat pojawiania się samochodów na rynku. W 1974 r. zadebiutował Citi Car, mały dwuosobowy samochód porównywany do wózka golfowego. W ciągu pięciu lat sprzedano 4444 egzemplarze tego modelu i musiało minąć 40 lat, by rekord ten został pobity przez Teslę model S.

Tytułowe rozmowy przeprowadzono z Joanną Maćkowiak-Panderą, założycielką Forum Energii, Erykiem Kłossowskim, prezesem PSE, Mateuszem Kędzierskim, ekspertem resortu energii oraz środowiska, Rafałem Czyżewskim, prezesem GreenWay Polska, Robertem Lechem, prezesem NextBike Polska, Lechem Jesieniem, dyrektorem Departamentu Współpracy Miedzynarodowej w PSE, Michałem Kanownikiem, prezesem ZIPSEE Cyfrowa Polska, Rafałem Budweilem, prezesem Triggo, Marcinem Korolcem, prezesem Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, i Kamilą Szczawińską, modelką.

Publikacja wydana w językach polskim i angielskim zwraca uwagę na wyzwania stojące przed firmami motoryzacyjnymi i energetycznymi. Brakuje jednak rozwinięcia tematu ogniw wodorowych. Bez wątpienia jest to temat na kolejną publikację z tego cyklu.

„Rozmowy o elektromobilności", redaktor naczelna Agata Rzędowska, autorzy: Emilia Głozak, Paweł Leszczyński, Tomasz Trzeciak, wydawnictwo BBW. „Rzeczpospolita" jest patronem medialnym książki.