Akcje promocyjne w mediach społecznościowych stały się normą. Coraz więcej przedsiębiorców bezpłatnie przekazuje swoje produkty blogerom i influencerom w zamian za opublikowanie informacji na profilu czy zdjęcia na Instagramie. Coraz częściej spierają się też ze skarbówką o rozliczenie akcji marketingowych.
Ostatnio spółka, która planuje strategię reklamową skierowaną do amatorów wędkarstwa, otrzymała niekorzystną interpretację (nr 0113-KDIPT1-2.4012. 500.2020.1.KW). Chce podjąć współpracę z blogerami i influencerami z kraju i zagranicy. Będą to głównie osoby nieprowadzące działalności gospodarczej.
Czy to nieodpłatne przekazanie?
Spółka będzie im nieodpłatnie przekazywać swoje towary: sprzęt wędkarski, wyposażenie biwakowe – namioty i łóżka oraz ubrania. Sprzęty w momencie wydania staną się własnością osób prowadzących blogi lub konta w mediach społecznościowych. W zamian osoby te zobowiążą się do zamieszczenia linków do towaru wraz z jego opisem i zdjęciami. Spółka oczekuje pozytywnych recenzji, które zwiększą jej sprzedaż.
Czytaj także: Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie
Zdaniem spółki promocja towarów poprzez blogi tematyczne jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do nowych odbiorców. Pozwala na przedstawienie oferty oraz zdobycie i rozpowszechnienie pozytywnych komentarzy o produktach.