Reklama

Kobylański: Rozwody i inne drogi do sądu

Skonfliktowani małżonkowie czy inni członkowie rodzin to niestety nierzadcy goście na salach rozpraw. Nową historię będą tworzyć sprawy związane z losem majątku wspólnego małżonków po ogłoszeniu upadłości jednego z nich.

Aktualizacja: 15.02.2020 08:13 Publikacja: 14.02.2020 23:01

Kobylański: Rozwody i inne drogi do sądu

Foto: AdobeStock

Przybywa spraw rozwodowych, ale poza tym, że to obraz naszych czasów, który również znajduje swoje odbicie na salach sądowych, nie jest to jedyny problem, z jakim osoby niegdyś sobie bliskie muszą spotkać się w sądzie. W tym numerze „Orzecznictwa" opisany jest m.in. problem alimentów. Jak widać na przykładzie bogatego orzecznictwa, sprawy łożenia na utrzymanie osób bliskich nie są oczywiste, a przepisy to o wiele za mało. Niestety bez interwencji sędziego wielu ludzi nie potrafi w tych sprawach dojść do porozumienia. Nowym zagadnieniem, które wkracza na wokandy, jest upadłość konsumencka i jej skutki dla majątku małżonków. Praktyka orzecznicza w tej materii i wchodzące wkrótce w życie przepisy skłaniają do wniosku, że warto się zastanowić nad ustanowieniem w porę rozdzielności majątkowej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama