Polacy coraz bardziej lubią świeże. Rośnie rynek soków NFC

Raport KPMG pokazuje, że polscy konsumenci coraz chętniej szukają świeżych i pozbawionych sztucznych dodatków soków.

Publikacja: 20.04.2017 17:33

Polacy coraz bardziej lubią świeże. Rośnie rynek soków NFC

Foto: Bloomberg

Moda na zdrowe odżywianie ma coraz szerszy zasięg. Jeszcze parę lat temu soki NFC (not from concentrate, nie z koncentratu) były traktowane jako nowinka i nie cieszyły się specjalnym wzięciem u polskiego konsumenta kierującego się przede wszystkim ceną. Obecnie, rynek soków NFC rośnie bardzo szybko – analitycy KPMG szacują, że wartość sprzedaży tego rodzaju napojów wzrośnie z 26,5 mln euro w 2015 do 39,7 mln w roku 2020. Z kolei wolumen sprzedaży może w tym samym okresie wzrosnąć o ponad połowę. Nic więc dziwnego, że rosnącym popytem na soki NFC interesują się też sieci handlowe.

- Wśród naszych klientów rośnie zainteresowanie zdrowym stylem życia i zbilansowanym odżywianiem, opartym na świeżych produktach. Dlatego też rozbudowujemy ten segment naszego asortymentu. Widzimy również, że soki bezpośrednio tłoczone „ Świeży pomysł na każdy dzień” cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Są one produkowane we współpracy ze sprawdzonymi, polskimi dostawcami. W ciągu ostatnich miesięcy, w odpowiedzi na oczekiwania naszych klientów, wprowadziliśmy aż 6 nowych smaków i planowane są kolejne.” – mówi AleksandraRobaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Sieć Lidl rozwija swoją markę własną „Świeży pomysł na każdy dzień”, która powstaje we współpracy z polskimi dostawcami, w tym znaną marką Sad Sandomierski, zrzeszającą blisko 100 sadowników.

- Zrzeszamy blisko 100 sadowników, gospodarujących na prawie 500 ha. Dokładamy wszelkich starań, aby jakość naszych produktów była zawsze wysoka, a etap produkcyjny oddawał to co najbardziej wartościowe w owocach. Za sprawią współpracy z siecią Lidl będziemy mogli zaproponować nasze soki jeszcze szerszej grupie konsumentów – zaznacza Wojciech Borzęcki, prezes zarządu spółki Sad Sandomierski.

Lidl nie jest jedyną siecią handlową mającą w swojej ofercie soki NFC. Na półkach w sklepach Biedronki można znaleźć soki NFC zarówno marki własnej, jak i innych producentów. Klienci Tesco mogą przebierać zarówno wśród soków marki własnej sieci, jak i różnych producentów. Bez problemu sok NFC kupią też klienci sieci Aldi. Rośnie również popularność małych opakowań wyciskanych soków – nie tylko w Lidlu, ale i w Biedronce czy nawet Rossmannie czy Żabce chcący zdrowo się odżywiać konsument kupi je bez problemu.

Zaletą soków NFC jest fakt, że nie zawierają one żadnych dodatków. Zawarty w nich cukier jest naturalnie występującym cukrem z owoców, a nie syropem glukozowo-fruktozowym, często dodawanym do tańszych napojów i nektarów produkowanych z koncentratów. Co nie oznacza, że przestaje być cukrem, o czym powinien pamiętać każdy kto, liczy kalorie.

Wartość rynku soków w Polsce wyniosła w 2015 roku (według danych KPMG) około 6 mld złotych. Jakkolwiek więc nie patrzeć, rynek soków NFC, choć szybko rośnie, nadal będzie lukratywną niszą.

Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym
Przemysł spożywczy
Kolejne wybiegi Palikota? Ma „nowego” inwestora
Przemysł spożywczy
Skuteczna „koniakowa dyplomacja” Francji
Przemysł spożywczy
Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Przemysł spożywczy
Milka i Oreo znikają ze sklepowych półek. „Niedopuszczalne podwyżki cen”