Reklama
Rozwiń
Reklama

Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak

Włoska grupa Campari przejmuje francuską Courvoisier. Będzie szóstym właścicielem francuskiego producenta koniaku w ostatnich 60 latach.

Publikacja: 07.05.2024 20:53

Campari przejmuje francuską Courvoisier

Campari przejmuje francuską Courvoisier

Foto: Adobe Stock

Grupa alkoholi Campari z siedzibą w Mediolanie kupiła 2 maja za 1,08 mld euro markę z gminy Cognac w departamencie Charente, znaną ale mało rozwiniętą. To największa transakcja w jej historii. Dla grupy Courvoisier założonej w 1828 r. w Jarnac jest szóstą zmianą właściciela w ostatnich 60 latach. Dotąd należała do amerykańskiej grupy alkoholi Beam Suntory — pisze AFP.

Czytaj więcej

Mediolan stanie się nazwą zastrzeżoną. Włosi podjęli decyzję

Rozmowy o sprzedaży i kupnie zaczęły się w grudniu, w warunkach malejącego eksportu koniaku. Włosi doszli w lutym do porozumienia z Amerykanami o warunkach przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Beam Holding France, która była właścicielem koniaku segmentu premium. Kupujący dołoży dotychczasowemu właścicielowi maksimum 112 mln euro w 2029 r. zależnie od wyników sprzedaży Courvoisiera w 2028 r. — ustalono.

Campari chce mocniej wejść na rynek we Francji

Transakcja pozwoli włoskiej grupie zwiększyć moce produkcyjne i butelkowanie Campari we Francji, także zwiększyć obecność tej grupy w Stanach Zjednoczonych. Grupa z Mediolanu kontynuuje tym samym ekspansję we Francji, po przejęciu w 2016 r. producenta likierów Grand Marnier, co zapewniło jego kapitalizację rynkową na poziomie 684 mln euro. Rok później Włosi zostali właścicielami koniaku Bisquit Dubouché, w 2019 r. rumów Trois Rivieres i La Mauny, w 2020 r. Champagne Lallier i w 2022 r. aromatyzowanego likieru Picon.

Czytaj więcej

Producent wódek wrócił z rosyjskich rąk do polskich
Reklama
Reklama

Campari zaczęła robić zakupy w 1995 r., stała się już grupą międzynarodową, jest obecna w 190 krajach i dysponuje 48 markami aperitifów, wermutów, win musujących, likierów, szampana, wódek, tequili, ginu, mezcala, rumów, koniaków. Grupa potrzebowała jednak znanej marki koniaku, a na rynku zostały tylko Camus i Courvoisier. Kupiona teraz jest popularna na świecie, ale wyraźnie wymaga rozwinięcia infrastruktury — mówi jeden z jej konkurentów. A suma 1,2 mld euro nie jest tak duża, bo jeśli rozwinie się działalność, to sprzedaż tego trunku z Charente dosłownie eksploduje.

Grupa alkoholi Campari z siedzibą w Mediolanie kupiła 2 maja za 1,08 mld euro markę z gminy Cognac w departamencie Charente, znaną ale mało rozwiniętą. To największa transakcja w jej historii. Dla grupy Courvoisier założonej w 1828 r. w Jarnac jest szóstą zmianą właściciela w ostatnich 60 latach. Dotąd należała do amerykańskiej grupy alkoholi Beam Suntory — pisze AFP.

Rozmowy o sprzedaży i kupnie zaczęły się w grudniu, w warunkach malejącego eksportu koniaku. Włosi doszli w lutym do porozumienia z Amerykanami o warunkach przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Beam Holding France, która była właścicielem koniaku segmentu premium. Kupujący dołoży dotychczasowemu właścicielowi maksimum 112 mln euro w 2029 r. zależnie od wyników sprzedaży Courvoisiera w 2028 r. — ustalono.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama