Reklama
Rozwiń
Reklama

Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni

To nie „wroga propaganda”, tylko oficjalne dane Moskwy: w Rosji rozpędza się kryzys żywnościowy. Załamała się produkcja najważniejszych artykułów – cukru, oleju słonecznikowego, mąki, masła. Powodem jest wojna Władimira Putina.

Publikacja: 10.06.2025 12:26

Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni

Foto: Adobe Stock

Reżim, który po napaści na Ukrainę chwalił się rekordowymi zbiorami i rozsyłał swoje zboże do „zaprzyjaźnionych” krajów trzeciego świata, teraz sam ma problem z zaopatrzeniem swoich obywateli. W okresie styczeń–kwiecień 2025 r. produkcja cukru w ​​Rosji była mniejsza o 32,3 proc. w ujęciu rocznym, oleju słonecznikowego o 15,5 proc., a mąki o 7,8 proc. - poinformował państwowy urząd statystyczny Rosstat w swoim raporcie „O sytuacji społeczno-gospodarczej” kraju. Biorąc pod uwagę, że urząd od początku wojny prowadzi kreatywną księgowość na potrzeby Kremla, rzeczywisty spadek produkcji żywności może być jeszcze większy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama