Poznańska księgarnia z ebookami i audiobookami wchodzi do Chin i Niemiec

Księgarnia Legimi, oferująca ebooki i audiobooki w modelu abonamentowym, w najbliższych miesiącach ma rozpocząć działalność na rynku niemieckim i chińskim. W październiku zaplanowana jest premiera niemieckojęzycznej wersji serwisu.

Publikacja: 16.09.2016 13:53

W planach poznańskiej spółki są także inne rynki świata. Zdaniem prezesa Legimi Mikołaja Małaczyńskiego, odbiorców z innych krajów mogą zainteresować usługi oferowane obecnie polskim klientom, których nie mają zagraniczne grupy wydawnicze i platformy ebooków.

Jak podano w komunikacie prasowym, powołana do życia z myślą o działalności zagranicznej spółka Legimi International pozyskała wsparcie z funduszy europejskich na projekt pilotażowy o wartości 1 mln. zł. Księgarnia wzmocniła też zespół o osoby znające rynek niemiecki i chiński.

20 października zaplanowane jest uruchomienie niemieckojęzycznej odsłony serwisu Legimi.com. Debiut serwisu Legimi.de odbędzie się podczas Międzynarodowych Targów Książki we Frankfurcie.

"W pierwszym roku działalności Legimi zaoferuje znany z Polski model sprzedaży e-czytnika z abonamentem za 1 euro. Uruchomienie Legimi.cn jest planowane na przełom pierwszego i drugiego kwartału 2017 roku. Trwają rozmowy z wiodącymi grupami wydawniczymi i dystrybutorami z Chin" – poinformował PAP Artur Wasilewski z Legimi.

Legimi jest innowacyjną firmą technologiczną działającą na rynku publikacji elektronicznych. Oferuje książki elektroniczne i audiobooki w systemie abonamentowym. Udostępnia też usługę, łączącą w ramach abonamentu dostęp do treści i zakup czytnika. Oferuje ponadto system wypożyczeń bibliotecznych.

Według Mikołaja Małaczyńskiego, dotychczasowe doświadczenia spółki wskazują, że stworzony przez Legimi model biznesowy „jest atrakcyjny dla wszystkich zainteresowanych stron, czyli wydawców, czytelników, oraz Legimi".

„Wyselekcjonowaliśmy najbardziej perspektywiczne rynki, na których brakuje rozwiązań takich, jak oferowane przez nas. Naszą przewagą będzie również nieobecny na tamtych rynkach model łączący subsydiowany czytnik z abonamentem na książki elektroniczne oraz szereg innowacji marketingowych dla wydawców" – powiedział Małaczyński.

Spółka Legimi finansowana jest przez dwóch inwestorów: VC – SpeedUp Group i Satus Venture, oraz wspierana doświadczeniem Polskiego Domu Maklerskiego w zakresie emisji obligacji korporacyjnych i przygotowania do wejścia na New Connect.

W planach poznańskiej spółki są także inne rynki świata. Zdaniem prezesa Legimi Mikołaja Małaczyńskiego, odbiorców z innych krajów mogą zainteresować usługi oferowane obecnie polskim klientom, których nie mają zagraniczne grupy wydawnicze i platformy ebooków.

Jak podano w komunikacie prasowym, powołana do życia z myślą o działalności zagranicznej spółka Legimi International pozyskała wsparcie z funduszy europejskich na projekt pilotażowy o wartości 1 mln. zł. Księgarnia wzmocniła też zespół o osoby znające rynek niemiecki i chiński.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji