Kierowcom zatrudnionym w międzynarodowym przewozie towarów, którzy często transportują je do celu kilka dni, nawet mały przewoźnik musi zapewnić noclegi. Chodzi o zagwarantowanie właściwego odpoczynku po ciężkiej pracy. Może to być łóżko w hotelu lub motelu. Sąd Najwyższy uznał, że zorganizowanie miejsca do spania w kabinie ciężarówki nie jest równoznaczne z zapewnieniem bezpłatnego noclegu w rozumieniu rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (dalej: rozporządzenie delegacyjne). Obecnie te zagadnienia reguluje rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (DzU z 2013 r., poz. 167).