Reklama
Rozwiń
Reklama

Jakie znaczenie mają urzędowe stemple

Kodeks postępowania administracyjnego dla ważności decyzji nie wymaga pieczątki czy pieczęci. Mogą one służyć jako jedna z form oznaczenia organu administracji publicznej lub ozdabiać ważny dokument.

Publikacja: 14.02.2016 11:00

Pieczęć potwierdza autentyczność pism i dokumentów

Foto: 123RF

Kiedyś pieczęć służyła do potwierdzenia autentyczności okazywanego dokumentu i kojarzyła się z posiadaniem władzy. Możliwość używania pieczęci dodawała splendoru i powagi. Pewnego rodzaju reminiscencje tych sytuacji istnieją nadal, np. wprowadza się czasami do statutów organizacji zapis mówiący o możliwości posługiwania się okrągłą pieczęcią lub podkreśla się wagę niektórych dokumentów, takich jak dyplom, postawieniem nań odbicia pieczęci.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Awantura w Trybunale Stanu. Jest śledztwo ws. naruszenia nietykalności cielesnej
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Prawo drogowe
RPO chce ważnej zmiany dla kierowców przyłapanych przez fotoradar
Sądy i trybunały
Jest decyzja SN ws. sędziego Jakuba Iwańca
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Nieruchomości
Koniec z anonimowym przeglądaniem ksiąg wieczystych. Rykoszetem dostaną notariusze
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama