Konsumenci są szczególnie chronieni w przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą poza jego lokalem lub przy użyciu telefonu bądź Internetu. Dodatkowe przepi...
Jeśli w dniu wyjazdu klient zamiast na lotnisko trafia do szpitala, nie ma co liczyć, że odzyska całą wpłaconą sumę. I to nawet wówczas, gdy wykupił ubezpi...
Przy umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych istotne znaczenie ma to, czy podpisano je na odległość, czy poza lokalem firmy. Od tego zależą uprawni...
Użytkownicy smartfonów nie zawsze wiedzą, że łączą się z siecią. Operator powinien poinformować klienta o pobieraniu danych. Konsument może złożyć reklamac...
Ponieważ osoba zamawiająca towary czy też usługi przez Internet zazwyczaj ma mniejszą możliwość zapoznania się z nimi, ustawodawca przewidział szereg specj...
O ile w tradycyjnym sklepie możliwość zwrotu towaru, który nie jest wadliwy, wynika wyłącznie z dobrej woli sprzedawcy, o tyle w Internecie jest przewidzia...
Produkty kupione za pośrednictwem Internetu, jeśli okażą się wadliwe, reklamuje się na podstawie tych samych przepisów, jak towary nabyte w tradycyjnym skl...
Firma sprzedająca za pośrednictwem Internetu musi podać klientom szereg informacji. Z jednej strony mają one wskazać konsumentowi, z kim ma do czynienia, a...
Zakupy przez Internet nie zawsze są dokonywane w polskich e-sklepach. Co więcej, klienci, widząc na stronie język polski, nie zawsze zdają sobie z tego sprawę