W biurach turystycznych wciąż trudno reklamować

Mniej biur podróży narusza prawa klientów wynika z kontroli przeprowadzonej przez UOKiK. Wciąż jednak zdarzają się nieprawidłowości

Dwie polisy OC - to już nie problem

Właściciel pojazdu przed końcem ochrony dostanie kalkulację kosztów nowego ubezpieczenia. Łatwiej też zrezygnuje z niechcianej umowy OC

Turyści słabo chronieni przed bankructwem biura

Zabezpieczenia finansowe biur podróży są nadal zbyt niskie. W razie upadłości czeka się na zwrot pieniędzy ponad rok. Klient może nie dostać całej kwoty wp...

Wiarygodność biura podróży trudna do sprawdzenia

Konsumenci nie są dobrze chronieni na wypadek bankructwa organizatora wycieczki. Firmy z finansowymi problemami często nie trafiają do rejestru dłużników

Przegrana bitwa o prowizje

Poprawka do ustawy o usługach płatniczych, umożliwiająca przerzucenie prowizji za transakcję kartą na klientów, ma zostać zgłoszona w Senacie

Odszkodowanie za zmarnowany urlop

Przy ustalaniu zadośćuczynienia za zmarnowany urlop znaczenie ma nie cena imprezy, ale stopień zawinienia biura oraz dyskomfortu poszkodowanego

Prawo dziurawe, a firmy tracą

E-sklepy pozwane za błędy w regulaminach chcą walczyć o swoje. Zdaniem prawników ustawa wymaga zmian

Dokumenty bankowe bez mocy urzędowej

Łatwiej będzie się bronić przed roszczeniami banków. Ich księgi i wydruki nie będą już miały mocy urzędowej.To bank będzie musiał udowodnić ich wiarygodność

Oprócz e-PIT odpis na papierze

Podatnik, który złożył roczne rozliczenie przez Internet i potrzebuje uwierzytelnionego odpisu w formie tradycyjnej, może zwrócić się do urzędu o jego wydanie

Trzy dni na reklamację żywności

Nie zawsze zwracamy uwagę na jakość produktów żywnościowych, które kupujemy. Jeśli zachowaliśmy paragon, to w razie reklamacji nie jesteśmy bezradni

Błędy w umowach sklepów internetowych pod sąd

Sześć osób zarzuca ponad 2 tys. e-sklepów błędy w umowach. Mogą zarobić kilka milionów zł

Projekt nowej ustawy o timeshare

Rząd przyjął projekt ustawy o timeshare. Nowe przepisy mają lepiej chronić prawa konsumentów korzystających z usług timeshare

Nieuczciwy sprzedawca - powiadomiona inspekcja

Klienci nie muszą biernie się przyglądać dostrzeżonym w sklepach nieprawidłowościom. Mają do wyboru sporo środków. Warto z nich korzystać

Przepisy ochrony konsumentów w Unii Europejskiej

Wybrakowane zakupy na wyprzedażach w Mediolanie czy Paryżu to żaden powód do zmartwienia

Łatwiej zwrócić towar zakupiony w Internecie

Osoby, którym trudno zdecydować się na konkretny zakup, powinny to robić w Internecie. Łatwiej im wtedy będzie zwrócić towar

Reklamację wadliwego towaru zgłaszamy na piśmie

Klient może dochodzić przysługujących mu praw. W ciągu dwóch miesięcy musi powiadomić o nich sprzedawcę

Wakacje last minute a prawa konsumentów

Wyprzedaże i obniżone ceny to nie tylko domena sklepów. Podobnie zachęcają klientów również biura podróży

miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów

Konsument niezadowolony z tego, jak został potraktowany w sklepie, może się zwrócić do miejskiego lub powiatowego rzecznika jego interesów

Obrona praw konsumenckich przed sądem

Jeśli przedsiębiorca nie uwzględnia zgłaszanej przez klienta reklamacji, sprawa może trafić na wokandę