Reklama
Rozwiń
Reklama

GIODO: kluby piłkarskie gromadzą za dużo danych o kibicach

Niektóre kluby mogą być zmuszone do wyrabiania nowych kart kibica

Publikacja: 18.08.2011 04:40

Groźba ta zawisła nad nimi, gdyż pozyskiwały zbyt wiele danych osobowych. Kluby mają prawo żądać jedynie tych informacji, które umożliwiają identyfikację osoby chcącej oglądać mecze na trybunach.

Tymczasem kontrole przeprowadzone przez generalnego inspektora ochrony danych osobowych pokazały, że zbierają także np. adresy e-mailowe czy numery telefonów komórkowych. Niektóre wręcz skanują dowody osobiste wraz ze wszystkimi zapisanymi w nich danymi.

GIODO wydał już pierwsze decyzje, w których nakazał m.in. usunięcie danych osobowych pozyskanych bez podstawy prawnej. To jednak może nie wystarczyć. Kluby, które wydrukowały karty kibica z informacjami zebranymi bezprawnie, muszą się liczyć z koniecznością ich ponownego wyrabiania.

– Chcę przeprosić wszystkich kibiców, ale jeżeli taka sytuacja nastąpi, to będzie ona spowodowana tym, iż dane osobowe były przetwarzane w nieprawidłowy sposób – powiedział Wojciech Wiewiórowski na zorganizowanej wczoraj konferencji.

Dodatkowe informacje najczęściej służą klubom w celach marketingowych. Mogą być zbierane, ale tylko za zgodą zainteresowanych. Tymczasem niektóre kluby nie dają możliwości wyboru. Bez podania wszystkich żądanych danych po prostu nie chcą wyrobić karty.

Reklama
Reklama

Zobacz więcej w serwisie:

Prawo dla Ciebie

»

Twoje prawo

»

Dane osobowe

Reklama
Reklama
Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Prawo karne
Zapadł wyrok w sprawie afery SKOK Wołomin. 14 lat więzienia za wypranie blisko 350 mln zł
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Ubezpieczenia i odszkodowania
Sąd Najwyższy: to, że kierowca zapłaci za wypadek, nie zwalnia ubezpieczyciela
Prawo karne
Radosław Baszuk: Jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich aresztowań, ale to nie przypadek Ziobry
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama