Przegrana bitwa o prowizje

Poprawka do ustawy o usługach płatniczych, umożliwiająca przerzucenie prowizji za transakcję kartą na klientów, ma zostać zgłoszona w Senacie

Odszkodowanie za zmarnowany urlop

Przy ustalaniu zadośćuczynienia za zmarnowany urlop znaczenie ma nie cena imprezy, ale stopień zawinienia biura oraz dyskomfortu poszkodowanego

Prawo dziurawe, a firmy tracą

E-sklepy pozwane za błędy w regulaminach chcą walczyć o swoje. Zdaniem prawników ustawa wymaga zmian

Dokumenty bankowe bez mocy urzędowej

Łatwiej będzie się bronić przed roszczeniami banków. Ich księgi i wydruki nie będą już miały mocy urzędowej.To bank będzie musiał udowodnić ich wiarygodność

Oprócz e-PIT odpis na papierze

Podatnik, który złożył roczne rozliczenie przez Internet i potrzebuje uwierzytelnionego odpisu w formie tradycyjnej, może zwrócić się do urzędu o jego wydanie

Trzy dni na reklamację żywności

Nie zawsze zwracamy uwagę na jakość produktów żywnościowych, które kupujemy. Jeśli zachowaliśmy paragon, to w razie reklamacji nie jesteśmy bezradni

Błędy w umowach sklepów internetowych pod sąd

Sześć osób zarzuca ponad 2 tys. e-sklepów błędy w umowach. Mogą zarobić kilka milionów zł

Projekt nowej ustawy o timeshare

Rząd przyjął projekt ustawy o timeshare. Nowe przepisy mają lepiej chronić prawa konsumentów korzystających z usług timeshare

Nieuczciwy sprzedawca - powiadomiona inspekcja

Klienci nie muszą biernie się przyglądać dostrzeżonym w sklepach nieprawidłowościom. Mają do wyboru sporo środków. Warto z nich korzystać

Przepisy ochrony konsumentów w Unii Europejskiej

Wybrakowane zakupy na wyprzedażach w Mediolanie czy Paryżu to żaden powód do zmartwienia

Łatwiej zwrócić towar zakupiony w Internecie

Osoby, którym trudno zdecydować się na konkretny zakup, powinny to robić w Internecie. Łatwiej im wtedy będzie zwrócić towar

Reklamację wadliwego towaru zgłaszamy na piśmie

Klient może dochodzić przysługujących mu praw. W ciągu dwóch miesięcy musi powiadomić o nich sprzedawcę

Wakacje last minute a prawa konsumentów

Wyprzedaże i obniżone ceny to nie tylko domena sklepów. Podobnie zachęcają klientów również biura podróży

miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów

Konsument niezadowolony z tego, jak został potraktowany w sklepie, może się zwrócić do miejskiego lub powiatowego rzecznika jego interesów

Obrona praw konsumenckich przed sądem

Jeśli przedsiębiorca nie uwzględnia zgłaszanej przez klienta reklamacji, sprawa może trafić na wokandę

Ochrona praw konsumentów porady pod nr 800 007 007

Konsument, który trafił na nieuczciwego sprzedawcę i ma problemy, może zadzwonić po poradę

Nie tylko nocleg dla oczekującego pasażera

Pasażerowie, których nie wpuszczono na pokład samolotu lub ich lot został odwołany bądź opóźniony, mogą skorzystać z uprawnień określonych w unijnym rozpor...

Jak wystąpić o zwrot za bilet

Po dwugodzinnym opóźnieniu podróż za pół ceny. Od jutra PKP zwrócą pieniądze na wniosek pasażera. Odszkodowań nie wypłacą właściciele lokalnych kolei

Kupujący mieszkania lepiej chronieni

Nie ma przepisów, które chroniłyby kupującego lokal przed nieuczciwym deweloperem. Powstał projekt ustawy, która ma to zmienić