Transport przed Euro 2012 to temat najnowszego raportu UOKiK. Skontrolowane zostały regulaminy polskich przewoźników lotniczych, kolejowych oraz wypożyczalni samochodów. To pierwsza taka kontrola.
Jej wyniki przedstawiła Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK: – Nasze wątpliwości wzbudziły łącznie 183 postanowienia. Wezwaliśmy 23 przedsiębiorców do zmiany postanowień. W toku jest 19 postępowań o naruszenie praw konsumentów.
Delegatura UOKiK w Bydgoszczy skontrolowała regulaminy czterech linii lotniczych. Zakwestionowała 21 klauzul u wszystkich przewoźników.
– Coraz częściej konsumenci kupują bilety przez Internet – zauważyła Dorota Karczewska, dyrektor delegatury w Bydgoszczy. – Cena za przelot podawana na stronie internetowej powinna być ceną całkowitą. Nie wliczamy do niej opłat za usługi dodatkowe, np. transfer z lotniska, ubezpieczenie dodatkowe od rezygnacji z podróży. Tutaj nie było nieprawidłowości – podkreśliła Karczewska.
Ewa Wiszniowska, dyrektor delegatury UOKiK w Lublinie, omówiła wyniki kontroli wypożyczalni samochodów: – Nasze zastrzeżenia dotyczyły 128 postanowień u 18 spośród 20 sprawdzonych przedsiębiorców.