W Brukseli odbył się we wtorek Europejski Szczyt Konsumencki. Przedstawiciele unijnych instytucji i organizacji konsumenckich spotkali się, by dyskutować o poprawie sytuacji konsumentów w Europie.
– Naszym pierwszym krokiem jest poprawa wiedzy konsumentów na temat ich praw. Uruchomimy e-platformę wraz z kursem e-learningowym na temat najlepszych praktyk konsumenckich – mówi John Dalli, komisarz UE ds. zdrowia i polityki konsumenckiej.
Jako najbardziej problematyczne dziedziny wskazuje żywność, energię, usługi finansowe oraz transport. – To na nich skoncentrują się nasze działania, mające uczynić je bardziej przyjaznymi dla konsumentów – zapewnia.
Obecnie w Parlamencie Europejskim trwają prace nad dyrektywą w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów (ADR) i platformą elektroniczną do rozpatrywania skarg konsumentów (ODR). Komisarz podkreślał przyjęcie nowych instrumentów jako zasadniczych dla poprawy standardów ochrony konsumentów w Unii Europejskiej.
Maria Cristina Russo z dyrekcji generalnej ds. zdrowia i konsumentów KE przedstawiła zalety platformy ODR.