Czy trzeba odkażać towary ze zwrotów w sklepie online?

- Prowadzę sklep, obecnie zajmuję się tylko sprzedażą online. Czy produkty które otrzymuję ze zwrotów, muszą być odkażane, przejść jakoś kwarantannę?

Publikacja: 24.01.2021 00:01

Zakupy online

Zakupy online

Foto: AdobeStock

Ani przepisy prawa, ani wytyczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów publikowane na stronach rządowych nie nakładają obowiązku odkażania lub umieszczania w kwarantannie takich produktów. Według zaleceń Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem powinny być powierzchnie dotykowe np. blaty, lady, klamki czy włączniki światła. Jednak decyzja, w jakich odstępach czasowych zabiegi dezynfekujące przeprowadzać, należy do samych sprzedawców. Powinni więc wykonywać tego typu czynności jak najczęściej.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP