Telepracę wolno wprowadzić na określony okres – strony w porozumieniu np. ustalają, że przez miesiąc pracownik będzie pracował w tej formie. W odrębnej umowie pracodawca i telepracownik określają w szczególności: zasady porozumiewania się pracodawcy z telepracownikiem, w tym sposób potwierdzania obecności telepracownika na stanowisku, a także sposób i formę kontroli wykonywania przez niego pracy. Formuła telepracy – zwłaszcza tej wykonywanej z domu – może się szczególnie sprawdzić w czasie nasilonych utrudnień komunikacyjnych związanych z Euro 2012.
Nie każdy jednak pracodawca może zatrudniać w ten sposób, gdyż niektóre rodzaje działalności czy pracy ze swojej istoty nie nadają się do jej zastosowania. Ponadto możliwość użycia telepracy u pracodawcy zależy od porozumienia między nim a przedstawicielstwem pracowników. Art. 67
6
k.p. przewiduje bowiem szeroki udział związków zawodowych lub przedstawicieli załogi w ustalaniu warunków stosowania telepracy w zakładzie.
Taki sam pracownik
Telepracownik jest pełnoprawnym pracownikiem. Oznacza to, że świadcząc zadania w domu, zachowuje pełnię praw i obowiązków wynikających ze stosunku pracy, przysługują mu też wszelkie uprawnienia i świadczenia pracownicze, w tym np. do urlopu wypoczynkowego, zwolnień od pracy, wynagrodzenia chorobowego, wynagrodzenia za pracę w nadgodzinach.