Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Pracodawca nie ma prawa stosować monitoringu wizyjnego i dźwiękowego w mieszkaniu pracownika zdalnego. A narzędzie informatyczne do kontroli wydajności i zaangażowania pracownika nie może naruszać jego prywatności.

Publikacja: 05.10.2023 05:00

Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Foto: Adobe Stock

W dobie dynamicznego rozwoju technologicznego i powszechnego wykorzystania pracy zdalnej istnieje coraz większe zapotrzebowanie na wyważoną analizę praw i obowiązków pracodawców i pracowników w kontekście monitorowania aktywności pracowników w trybie zdalnym. W oparciu o przepisy art. 6728 kodeksu pracy oraz Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) można sformułować dopuszczalne granice oraz wymogi monitorowania pracy zdalnej za pomocą narzędzi informatycznych.

Podstawa prawna

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Praca, Emerytury i renty
Koniec 500+. Kiedy ostatnie wypłaty? 800+ na koncie już w grudniu?
Prawo dla Ciebie
Koniec abonamentu RTV. Ma go zastąpić opłata w wysokości 8-9 zł miesięcznie
Konsumenci
Będą zmiany w zakazie handlu w niedziele. Prezydent Duda podpisał ustawę
Prawo pracy
Szef może zablokować samowolną pracę po godzinach
Sądy i trybunały
Po wyroku TK rząd Morawieckiego chce szybko wyrównać krzywdy sędziom
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?