Od 18 kwietnia 2019 r. dostawy dokonywane w ramach zamówień publicznych mogą być dokumentowane tzw. ustrukturyzowaną fakturą w zamówieniach publicznych. Zasady przesyłania drogą elektroniczną ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych związanych z realizacją zamówień publicznych określa obowiązująca od 18 kwietnia 2019 r. ustawa z 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej: ustawa o elektronicznym fakturowaniu). Należy przy tym mieć na uwadze, że na potrzeby elektronicznego fakturowania w zamówieniach publicznych, zamówienia publiczne to nie tylko zamówienia publiczne w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy – Prawo zamówień publicznych, ale także umowa koncesji w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy o umowie koncesji oraz umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o partnerstwie publicznym prywatnym (zob. art. 2 pkt 7 ustawy o elektronicznym fakturowaniu).
Czasowe wyłączenie...
Celem ustawy z 2 marca 2020 r. o COVID-19 jest przeciwdziałanie skutkom tej choroby, przy czym przez „przeciwdziałanie COVID-19" rozumie się nie tylko wszelkie czynności związane ze zwalczaniem zakażenia czy zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa, ale także zwalczanie skutków społeczno-gospodarczych choroby.
Czytaj także: Koronawirus: wydłużanie terminów zapłaty w czasie epidemii to nieuczciwa konkurencja
I tak, w ustawie o COVID-19 ustawodawca postanowił, że przepisów ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych nie stosuje się do: